Amerikanska ambassaden

Idag har jag hunnit med otroligt mycket även fast jag låg i sängen till halv 1. Jag började dagen med att åka till Öjebyn för att boka en hälsoundersökning. Fortsatte vidare för att ta bilder till min visumansökan som jag också har gjort klart idag. Så ja, ansökan är klar och en tid på Ambassaden i Stockholm är bokad, 10 september är det dags. Som pricken på i:et över allt så är det så hemskt mycket papper som ska skrivas ut och siffror att komma ihåg. Jag sitter här nu och läser igenom instruktionerna jag fått av Cultural Care och är ganska nojig vid vissa punkter att jag har glömt spara nå nummer eller så. Men förhoppningsvis har jag allting, annars blir nog inte besöket på ambassaden så roligt.
 
Men det som är mest förvirrande är att alla olika nummer eller koder har typ två olika namn. Så det är en punkt som jag har fastnat vid rejält, vilket är CGI-numret, även kallat payment-receipt number (tror jag i alla fall). Efter alla googlingar och läst igenom allting så ber jag till kung och fosterland att detta är samma saker, för annars, mina vänner, är jag ganska körd.
 
Så jag hoppas alla håller sina tummar att det är rätt nummer jag har sparat, för det ska tydligen vara viktigt vid besöket på ambassaden, så hörs vi senare när jag har mer att komma med. Ha en trevlig kväll :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

-

Hola! Jag heter Veronica och jag kommer från den lilla staden Piteå som ligger ganska högt upp i norr. Den 29 september beger jag mig till USA för att jobba som au pair i en stad utanför NYC som heter Greenwich. Här kan ni följa med på min resa och mitt livs äventyr.




RSS 2.0