Måndag 25 augusti

Idag har jag börjat med alla måsten och därmed börjat med alla förberedelser inför mitt år. Jag var hos polisen och gjorde nytt pass, for till telemäklarna för att fixa fram min iCloud-kopia som jag har saknat, och äntligen är mina bilder tillbaka. Dock hade inte det så mycket med förberedelser att göra, men en mycket viktig punk att fixa.
Sen ringde jag även för att boka tid för hälsoundersökning, dock visste de inte om dom gjorden den sortens undersökning som jag behöver, så jag ska dit imorgon med mitt papper så ska dom se ifall vi kan boka en tid.
 
Sen ringde även en tjej från cultural cares kontor i Stockholm för att prata lite och för att kolla så jag skulle börja med allting i tid. Dock kan jag inte göra jättemycket innan mitt nya pass har kommit eftersom mycket går efter det. Men förhoppningsvis ska det gå bra och jag ska börja med mitt visum så fort det bara går.
 
Så där hade ni en liten uppdatering om hur det ligger till för stunden. Förutom att fara till doktorn imorgon ska jag även fara och ta bilder till mitt DS-160, vilket är som en grund för visumansökan. Så jag har lite saker att pyssla med under dessa sista veckor innan jag far iväg. Mer och mer verkligt nu när fakturan har kommit också, ohmy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

-

Hola! Jag heter Veronica och jag kommer från den lilla staden Piteå som ligger ganska högt upp i norr. Den 29 september beger jag mig till USA för att jobba som au pair i en stad utanför NYC som heter Greenwich. Här kan ni följa med på min resa och mitt livs äventyr.




RSS 2.0